zaterdag 4 juli 2009

firefox en de kleine vos

>30 Juni was het zo ver de nieuwe release van mijn al jaren favoriete browser Firefox heeft het levenslicht gezien.image

Het was even wachten na een aantal beta’s, en het was het wachten waard.

bij deze nieuwe versie zijn de volgende dingen veranderd verbeterd :

  • Improved tools for controlling your private data, including a Private Browsing Mode.
  • Better performance and stability with the new TraceMonkey JavaScript engine.
  • The ability to provide Location Aware Browsing using web standards for geolocation.
  • Support for native JSON, and web worker threads.
  • Improvements to the Gecko layout engine, including speculative parsing for faster content rendering.
  • Support for new web technologies such as: HTML5 <video> and <audio> elements, downloadable fonts and other new CSS properties, JavaScript query selectors, HTML5 offline data storage for applications, and SVG transforms.

Uiteraard na de download direct aan het testen gegaan en het maakte de belofte meer dan waar, hij is sneller bij het opstarten en sneller bij het browsen, echt ideaal.

het grote voordeel van deze browser is dat hij geheel naar eigen smaak en gebruik is samen te stellen door de vele add ons en thema’s die zijn te downloaden op de site van Mozilla.

In deze nieuwe versie valt me ook op dat het geheugen gebruik veel minder is dus kortom een aanraden.

Hij is te downloaden op : http://nl.www.mozilla.com/nl/.

Naast het testen van deze browser ben ik ook weer bezig geweest met de look van mijn Blog www.ceesterlouw.blogspot.com , ik heb hem weer een iets ander uiterlijk gegeven en blijf er lekker mee in de weer dus hou het in de gaten.

Ook ben ik voor Dick bezig iets leuks te maken, deze is te vinden op www.dickluchsinger.blogspot.com.

het is natuurlijk niet zo dat ik met deze mooie dagen achter de computer hang, ik heb ook genoten van het heerlijke weer, iedere dag buiten eten en veel fietsen.

Zo houdt ik dat ouwe lijf ook een beetje op peil.

Wat betreft Robbie

image

gaat het toch weer wat minder, hij eet erg onregelmatig en iets wat die de ene dag lekker vindt moet die de volgende dag niet meer hebben, het schijnt er allemaal bij te horen.

Ook heeft Robbie een lichte vorm van dementie, die zich soms uit in het wezenloos voor zich uitkijken.

De Kleine vos is in onze beleving toch nog wel gelukkig en het leven is geen lijden, uiteraard houden we dat zelf goed in de gaten.

Cultureel deze week eigenlijk niets gedaan, de balagenda was iets minder vol dan voorafgaande weken maar dat mag de pret niet drukken.

Wil jullie nog even vertellen dat ik de laatste weken enorm geniet van de kantoorhumor serie “Toren C”, echt heel leuk en origineel.

Hier een fragmentje :

We gaan nu met de kleine vos een wandeling maken in Meijendel te Wassenaar.