zondag 24 januari 2010

Nieuwe ontdekkingen

Dit was de week van de nieuwe ontdekkingen en andere belevenissen, ik dacht ach laat ik ze maar delen met mijn vriendjes en vriendinnetjes.

 

Uiteraard is een van die belevenissen natuurlijk onze viervoeter die past helemaal bij ons en ze is eigenlijk niet meer weg te denken uit ons leven.

Het is een vrolijke, speelse knuffelgrage meid, die er niet voor terug deinst om op onverwachte momenten met haar 38 KG bij je op schoot te klimmen.

Voor haar was het ook de week van het ontdekken, ze moest leren wie zijn die 2 baasjes, waar ben ik terecht gekomen etc, etc,.

 

En wat is het leukste park of Bos in Den haag ?

Ze heeft ze inmiddels bijna allemaal gezien en daar heb je ook gekke ontmoetingen en belevenissen.

4299379351_09ca640288_b 4300126516_1e711fb605_b

En geloof het of niet Baasje is door haar ook weer gaan rennen, wil het weer langzaam met haar opbouwen, heb gisteren heerlijk en langdurig met haar lopen rennen, en de conditie klopte nog wel een beetje.

Ze laat zich door niets afleiden, rent stoer met me mee, maar loopt me er nog wel uit, maar jullie begrijpen dat gaan we wel eens even veranderen, de uitdaging is begonnen.

 

Maar zat verder ook niet stil , en als  ik mijn handen aan het toetsenbord waren (vaak  lukte dat niet ze is altijd in de beurt met een natte neus) deed ik leuke ontdekkingen.

 

Zoals de site van Dropbox hier kun je online data opslaan en het eventueel vanaf een andere PC die met het internet is verbonden weer ophalen. Is bijvoorbeeld handig als back- up of als er op verschillende plekken gewerkt moet worden.

Nu zijn er natuurlijk meer van dit soort diensten, maar over deze ben ik erg te spreken.Zie de video, dat zegt misschien wel meer dan mijn woorden.

 

Ik gebruik het nu zelf een weekje en het bevalt me prima en is bovendien nog gratis, ik ook een goed alternatief voor een USB Stick.

 

En in mijn never ending zoektocht naar muziek stuitte ik deze week ook op 2 juweeltjes.

Ook de eerste track gehoord van de nieuwe CD van Sade, is is natuurlijk bekend van haar smooth- slaapkanmer muziek, en heeft de laatste 10 jaar geen CD meer uitgebracht tot op dit moment.

Het eerste nummer van de CD  heeft een hele andere stijl en gevoel oordeel zelf maar.

heel erg goed, CD komt pas in februari uit ik kan niet wachten.

ook ben ik helemaal gevallen van Damien rice , wat een muziek steengoed, hij is een singer-songwritter in een stijl die ik helemaal top vind

 

En in deze donkere dagen na de kerst ben ik ook af en toe nog wel in mijn virtuele boerderij te vinden en voer onder tussen oorloog op tribalwars

image 

Daarnaast bestaat er naast de virtueel wereld ook nog een echte wereld, en deze echte wereld was gistermiddag erg leuk, onze vriendin Truus trad op met haar gedichten in de regentenkamer (lucky voor het eerst alleen, ging goed), samen met nog een aantal andere dichters, en het een en ander werd muzikaal ondersteund door Coby en Gee.

Cioby en Gee zongen smartlappen met dan met een lekkere ironische ondertoon, we hebben erg gelachen.

Was een leuke middag, nou zo blijven we lekker bezig

, en zo vervellen we ons geen seconde en kwamen er achter dat het weekend weer veel te kort was.

 

 

Cees