zondag 17 januari 2010

We Got Her……

Gisteren was het zo ver na een half jaar geen hond gehad te hebben, zijn we weer helemaal gevallen voor een nieuwe hond en wat voor een.

 

Nou het is een kruising tussen een Mechelse herder en een Leonberger een prachtdier en echt superlief

 

Lucky2 Lucky

 

We zij echt voor haar gevallen.

 

Een half jaar geleden verloren we Robbie en besloten toen om niet direct een nieuwe hond te nemen eerst maar even rouwen, Amerika, kerst en oud en nieuw voorbij.

Maar steeds al gekeken naar honden vis het internet, waar je bijna (in mij beleving) wordt dood gegooid door Jack Russels maar dat terzijde.

 

Dick is deze week naar het Asiel aan de Lozerlaan in Den haag gegaan om daar eens te gaan kijken en praten en werd daar op slag verliefd op deze 7 jarige (ex zwerfhond) teef.

Uiteraard heeft hij eerst een uitgebreid gesprek gehad met de medewerkers van het asiel, waar hem het hemd van het lijf werd gevraagd.

 

De openingstijden lieten het nog niet toe dat ik haar niet eerder kon zien dan gisteren.

Ik had me voorgenomen heel kritisch te zijn over deze mogelijk nieuwe hond.

En kwam daar uiteraard met een groot aantal vragen, nou toen die allemaal waren beantwoord hadden we de eerste ontmoeting met toen nog Levi.

 

De hond werd gehaald en ik bleef staan waar ik stond me met geen vin bewogen, de hond kwam direct op me af en m’n hart was gestolen, wat een schat.

Afb0399

Dus na de formaliteiten de hond mee naar huis genomen en hem een andere naam gegeven die naar onze beleving erg bij haar past , Lucky Lady met als roepnaam Lucky.

 

 

Afb0400

Thuis aangekomen moest alles besnuffeld en worden bekeken, duurde niet echt lang, mevrouw voelde zich al snel helemaal thuis, en was niet van ons af te slaan. (trouwens ook niet geprobeerd)

 

Maar  s avonds al de eerste uitdaging : bezoek.

 

Nou dit ging gelukkig ook allemaal goed, het was een oude klasgenoot van mij met zijn vrouw, was een supergezellige avond waarbij de hele schooltijd voorbij kwam, en waarbij Lucky heel rustig was en onder de eettafel heeft gelegen.

 

Dat is nu echt even haar plekje in plaats van haar mooi gedekte mand.

 

Foto0318We zijn in ieder geval helemaal gelukkig met deze lieverd,

 

En ga nu maar eens met d’r lopen en de buurt een beetje ontdekken met haar,

 

Cees